poniedziałek, 29 czerwca 2015

Tarta cukinia


Sezon na cukinię trwa w najlepsze, a ja co najmniej 2 razy w tygodniu mam na talerzu obiadek, który widać na powyższym zdjęciu. Uwielbiam! W moim rodzinnym domu cukinię jadało się tylko na 2 sposoby - leczo z cukinii oraz smażone cukiniowe krążki.

W Bułgarii odkryłam przysmak banalnie prosty w wykonaniu i niebiańsko pyszny w smaku.
Dzisiejszy przepis będzie szybki, błyskawiczny wręcz, gdyż przyrządzenie tego dania jest tak proste, że nie ma się nad czym tu rozwodzić.

Potrzebujemy:
- kilka młodych cukinii
- 4-5 jajek
- 200 gram sera feta
- sól

Cukinię ścieramy na tarce na dużych oczkach, solimy, zostawiamy w lodówce na około 1 godzinę. Po tym czasie wyciskamy z cukinii wodę i układamy w natłuszczonej formie do pieczenia. W misce roztrzepujemy jajka i dodajemy ser feta. Blendujemy tę miksturę i zalewamy nią cukinię.
Pieczemy w temp. 200 stopni do czasu, aż potrawa się przyrumieni (około 30-40 minut).
Najbardziej smakuje mi w towarzystwie bułgarskiej liutenicy!

Smacznego!

4 komentarze:

  1. No i tym sposobem, nie dajesz mi wyjścia i muszę to zrobić :) Pozdrawiam :)

    www.peacehappinessfamily.blogspot.tw

    OdpowiedzUsuń
  2. Musi być smakowite i pewnie zagości i u mnie na talerzu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki Malwina. Podsunęłas mi pomysł na obiad :) Wczoraj to zrobiłam. Dodałam jeszcze podsmażoną cebulkę i bakłażana, bo akurat miałam gotowe. Wyszło smakowicie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! Ciekawa podpowiedź!
      Dziś akurat znowu zabieram się za to danie, a że bakłażanki i cebulki też mam, więc spróbuję Twojej kombinacji! Dzięki :)

      Usuń

Każdy pozostawiony przez Was komentarz jest dla mnie bardzo cenny.
Bardzo serdecznie za niego dziękuję.